تاسیس انجمن نوردکاران فولاد ایران
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، به دنبال افزایش قیمت شمش فولاد، ابطال مکرر معاملات آن در بورس کالا و کمبود این محصول در بازار و ناتوانی در تامین مواد اولیه، نوردکاران فولادی بر آن شدند برای پیگیری خواسته‌های قانونی خود و رفع مشکلات به‌وجودآمده، انجمنی را تشکیل دهند تا به‌صورت تخصصی امور مربوط به تولیدکنندگان نورد فولادی کشور را پیگیری کرده و حامی منافع آنها باشد؛ از این‌رو با طی فرآیند قانونی این انجمن شکل گرفت.

به این ترتیب مجمع موسسین انجمن نوردکاران فولادی ایران با حضور ۳۸ عضو و پس از دریافت مجوز هیات نظارت راهبردی تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران مبنی بر تاسیس و ثبت «انجمن نوردکاران فولادی ایران» (صادرات محور)، روز چهارشنبه در اتاق بازرگانی ایران تشکیل شد. انتخاب اعضای هیات‌مدیره و بازرسان و تعیین ورودی و حق‌عضویت و انتخاب روزنامه رسمی موارد مهمی بود که در نخستین جلسه نوردکاران مطرح و تصمیم‌گیری شد. انجمن مزبور ۵۲ عضو دارد و البته محدودیتی برای گرفتن عضو جدید ندارد و همه نوردکاران می‌توانند در این انجمن عضو شوند. اعضای انجمن نوردکاران فولادی ایران، تولید ۱۶ میلیون تن مقاطع فولاد ایران را بر عهده دارند که این میزان حدود ۹۰ درصد تولید فولاد ایران را شامل می‌شود و همگی متعلق به بخش خصوصی هستند. در ابتدای این نشست، هریک از اعضای انجمن با بیان دغدغه‌های خود درخصوص اهمیت تشکیل این انجمن به گفت‌و‌گو پرداختند.

یکی از مهم‌ترین دلایل تاسیس انجمن مستقل و فراگیر نوردکاران فولاد ایران، تبعیض، تضاد منافع و عدم پیگیری مشکلات نوردکاران بود که تولید ۸۰ درصد تولید مقاطع طویل و تخت فولادی کشور را بر عهده دارند و اکثر تصمیم‌هایی که در حوزه فولاد اخذ می‌شود با نگاه به فولادسازان دولتی بود و مشکلات بخش خصوصی به درستی انعکاس داده نمی‌شد، لذا این انجمن که تمامی آن متعلق به بخش خصوصی است ایجاد شد تا بتواند چالش‌ها و مشکلات بخش خصوصی را منعکس کند و پیگیر رفع آنها باشد.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: